Skip to main content
science.uni-obuda.hu logo
  • Címlap
  • Szerzők
  • Kulcsszavak
Home » Publications

A gazdasági válság hatása a hazai KKV-szektorra

TitleA gazdasági válság hatása a hazai KKV-szektorra
Publication TypeConference Proceedings
Year of Publication2009
AuthorsParragh, B.
Conference NameGazdaság és társadalom Nemzetközi Konferencia
Date Published11/2009
PublisherNyugat-Magyarországi Egyetem
Conference LocationSopron
Publication Languagemagyar
ISBN Number978-963-9871-30-4
Keywordsgazdasági válság, KKV, stratégia
Abstract

„Válság….” Először pénzügyi- és hitelpiaci válság, majd gazdasági válság, azután politikai
válság, végül társadalmi válság alakult ki a világ országaiban és hazánkban egyaránt. Érezzük, tapasztaljuk és megéljük a mindennapjainkban. Megéljük munkánk során, megéljük hétköznapjainkban, érezzük családunkban, rokonságunkban, baráti körünkben, annak minden negatív és fájó következményével. Életünk részévé vált. De meddig fog tartani…? Ezzel el is érkeztünk hazánk kis- és középvállalkozói körének gazdálkodását, működését jellemzően uraló és egyben leggyakrabban elhangzó kulcsszavához: túlélés. Vizsgálataink során nem szabad figyelmen kívül hagynunk azt a tényt, hogy a kialakult helyzet egy folyamat következménye, és a folyamat során a magyarországi vállalkozói társadalom a rögös, nehéz úton is számos alkalommal bizonyította helytállását és kitartását. A helyes megoldás és stratégia kidolgozása elengedhetetlen fontosságú a vállalkozások fennmaradásához. A vállalkozásoknak külön-külön, lehetőségeiket mérlegelve, erősségeikre építve, az állami támogatások lehető legszélesebb körét kiaknázva kell felépíteniük saját, személyre szabott túlélési stratégiájukat. Radikális változtatások, állandó alkalmazkodás és megújulás szükséges…..

„ Crisis...” First it was a financial- and money market crisis, developing into a political- then a social one that made its presence felt all over the world including Hungary as well. We are experiencing and facing it day by day. It turns up in our jobs and on our weekdays, having a significant impact on our families, relatives, circle of friends with all its negative and painful consequences. It has become part of our lives. But how long is it going to last …? Out of 1.2 milion enterprises – based on the dates from 2007- none have been left unaffected by the slowdown in economy. And here we are at the key word so frequently used as well dominating the running and management of the domestic SME sector, that is: survival.
In the course of our examinations we should also consider the fact that the present situation is the consequence of a process and during this process the Hungarian society has repeatedly proved its perseverence and hold on even in tough circumstances. It is of utmost importance to work out a proper solution and strategy for companies to survive. Each company should work out its own tailor-made survival strategy by considering its chances, relying on its strength and by exploiting the widest range of subsidies. Radical changes are required and a continuous adapting and renewing

Who's online

There are currently 0 users and 156 guests online.