Ugrás a tartalomra
science.uni-obuda.hu logó
  • Címlap
  • Szerzők
  • Kulcsszavak
Címlap » Publications

Íriszazonosítás az elektronikus kereskedelemben

CímÍriszazonosítás az elektronikus kereskedelemben
Közlemény típusaConference Proceedings
Kiadás éve2008
SzerzőkCimer, M., and E. Szűcs
Konferencia neveNemzetközi Gépész, Mechatronikai és Biztonságtechniai Szimpózium
Kiadás dátuma11/2008
KiadóBMF
Konferencia helyszíneBudapest
Kiadás nyelvemagyar
ISBN-szám978-963-7154-85-0
Összefoglalás

A gazdasági élet alakulását erősen befolyásolta az informatika fejlődése. Az internet megjelenése és gyors elterjedése számos új lehetőséget nyújtott az üzleti élet résztvevői számára. Lehetővé vált az üzleti folyamatok elektronikus úton történő lebonyolítása, ezzel megteremtve az e-businesst. Az e-business (e-üzlet) magába foglalja termékek, szolgáltatások a világhálón keresztül megvalósuló adásvételét, a vevők számára nyújtott szolgáltatásokat és az üzleti partnerekkel való együttműködést is. Az e-business része az e-kereskedelem (e-commerce). E-kereskedelemnek nevezzük mindazon eszközök és eljárások összességét, amelyekkel megvalósítható az áruk, termékek, szolgáltatások, ellenértékük cseréje és az ehhez kapcsolódó adminisztráció az interneten keresztül. Az elektronikus kereskedelemmel szemben támasztott egyik legfontosabb követelmény a biztonság, mely a tranzakciók során továbbított személyes és üzleti információk illetéktelen személyek (adathalászok) részéről történő felhasználásának megakadályozását jelenti. Az adathalászok elsősorban a banki adatok (bankszámlaszám, hozzátartozó felhasználónév és jelszó) megszerzésére törekednek, ezzel a céljuk az anyagi haszonszerzés. A biometrikus azonosítás alatt olyan eljárást értünk, mely során az egyén egyedi fizikai, testi jellemzői (biometrikus jegyei: ujjlenyomat, szem, arc, hang stb.) kerül azonosításra. Vagyis az ember az azonosításra szolgáló „eszköz”, és egyben ez jelenti az eljárás biztonságának az alapját is. Ugyanis szinte kizárttá válik annak lehetősége, hogy a kulcs illetéktelenek kezébe kerüljön, valamint a hamisítás is nehézkes. Ennek következményeként a biometria alapú – és ezen beleül az írisz-összehasonlításra épülő - azonosítás e-kereskedelemben való felhasználása kézenfekvő megoldás. Ennek lehetőségét vizsgálom előadásomban.
Trends in the economy are strongly influenced by IT developments. The appearance and rapid spread of the internet offer a number of new opportunities for business players. Electronic business processes have been enabled, thus creating e-business. E-business involves the sale and purchase of products and services, customer services and cooperation with business partners through the World Wide Web. E-business includes e-commerce. E-commerce means the collectivity of means and processes by which the exchange of goods, products, services and their consideration can be effected, together with the related administration, through the internet. One of the most important requirements for e-commerce is security, meaning the prevention of use, by unauthorized persons (phishers), of personal and business information forwarded in the course of transactions. Phishers primarily strive to obtain banking data (bank account number, the associated user name and password) with the aim of acquiring financial benefits. Biometric identification means a procedure in the course of which the person’s individual physical/bodily features (biometric properties: fingerprint, eye, face, voice, etc.) are identified. That is, the person itself is the ”tool” for identification, and this also serves as a basis for the security of the procedure. Actually, the possibility of acquiring the key by an unauthorized person is almost excluded, and forgery is also difficult. As a consequence, biometrics-based identification – including the one resting on iris comparison – is a handy solution for use in e-commerce. My presentation considers the possibilities for this.

Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 0 felhasználó és 112 vendég van a webhelyen.