Ugrás a tartalomra
science.uni-obuda.hu logó
  • Címlap
  • Szerzők
  • Kulcsszavak
Címlap » Publications

Vállalati versenyképesség megőrzése az EU-ban, túlélési stratégia és túlélési esélyek

CímVállalati versenyképesség megőrzése az EU-ban, túlélési stratégia és túlélési esélyek
Közlemény típusaConference Proceedings
Kiadás éve2005
SzerzőkParragh, B.
Konferencia neveOTDK-PhD Konferencia
Kiadás dátuma03/2005
KiadóNyugat-magyarországi Egyetem
Konferencia helyszíneSopron
Kiadás nyelvemagyar
Összefoglalás

A kis- és középvállalatok foglalkoztatottsági szerepe világszerte meghatározó. A hazai piacon megjelent multinacionális vállalatóriások terjeszkedése negatív következményekkel jár a magyarországi vállalkozói szféra tekintetében. A kis- és középvállalatoknak nem versenyezni kell a külföldi tőkeerős vállalatokkal, hanem megtalálni azt a piaci rést, mely biztosítja számukra a megélhetést. Az állandó megújulás, új ötletek, naprakész információk, magas szintű szaktudás egyaránt szükségesek a fennmaradáshoz. A magyar vállalkozások álma, hogy minél nagyobbak, a piaci részesedésük minél jelentősebb legyen. Kedvező lenne a kis- és középvállalatok szerepvállalásának bővülése a nemzetközi kereskedelemben. Magyarországon mindössze néhány valóban exportorientált vállalkozás működik.
Jelen kutatás célja, hogy a kis- és középvállalatok piaci magatartásának vizsgálatán keresztül bemutassa, milyen lehetőségei vannak a vállalatoknak piaci pozícióik erősítésére, valamint versenyképességük javítására.
Az EU csatlakozás rávilágított a versenyképességbeli gondokra, és sok céget szembesített a csőd veszélyével is. Az adott piaci struktúrában történő megfelelés a követelményeknek és a versenyfeltételeknek elengedhetetlen fontosságú. Az elért piaci részarány megtartása, illetve növelése alapvető feltétele a fennmaradásnak, túlélésnek, valamint a megfelelő profitszint elérésének. A versenyképesség megőrzése érdekében kiegészítő szolgáltatások nyújtása és költségracionalizálás szükséges. Megállapítható, hogy a hazai kis- és középvállalatok jelentős energiáját a piacon maradás köti le.

The role of small- and medium-size ventures in employment is decisive throughout the world. Spreading of the multinational giant ventures appearing on the Hungarian market has negative effects in respect of the Hungarian sphere of ventures. Small- and medium-size ventures should not compete with the foreign, financially strong ventures, but should find the market gap which insures a living for them. Constant reformation, new ideas, updated information, high level of knowledge are necessary for the survival. The Hungarian ventures dream to become as great as possible, and to acquire a more and more significant market share. Expansion of the role of the small- and medium-size ventures in the international trade would be favourable. Only a few really export-oriented ventures operate in Hungary.
The aim of the current research is to present the possibilities of the ventures to keep their market positions and to improve their competitiveness via the study of the market behaviour of the small- and medium-sized ventures.
Joining the EU has highlighted troubles in respect of competitiveness, and many companies had to face with the risk of bankruptcy. Meeting the requirements and terms of competition within the given market structure is of great significance. Keeping and increase of the already reached market share are fundamental preconditions of survival and of achievement of an adequate level of profit. Provision of auxiliary services and rationalisation of costs are necessary to keep the competitiveness. We can establish that significant energy of the small- and medium-size ventures is consumed by trying to stay on the market.

Jelenlévő felhasználók

Jelenleg 0 felhasználó és 101 vendég van a webhelyen.